הרשמה

חדשות

  • 30/11/2017
  • 28/08/2017
  • 14/06/2017
סיור וירטואלי

תוכנית למניעת סמים אלכוהול וטבק- חט"ע

חינוך חברתי – תוכנית מניעה סמים אלכוהול וטבק

התקיימה במסגרת תוכנית "מכורים לחיים" תלמידי שכבת ט'-י' יצאו לפעילות במתנ"ס באר – יעקב.

המיזם "מכורים לחיים" מאפשר מסע אל תוך העצמי, והזמנה למסע שהוא גם אישי וגם חברתי.

זהו מסע אל מאחורי הקלעים מסע למחשבות לעמדות ולמניעים שעל פי הם מתנהג האדם.

במהלך הפעילות השתמשו התלמידים  בשלטים בעזרתם ענו על שאלות העוסקות במידע על  אלכוהול וסמים, וצפו בסרט תלת מימדי הממחיש את השינוי בהתנהגות האדם המשתמש בסמים ואלכוהול .

 

 

חינוך חברתי –

תוכנית "סינמה דרייב" לשכבות יא'- יב' התקיימה ביום שני 10/11/14 במתנ"ס באר יעקב

תלמידי שכבות יא' ויב' השתתפו בתוכנית "סינמה דרייב" במסגרת החינוך לזהירות ובטיחות בדרכים והמלחמה בשילוב נהיגה ואלכוהול.

 

פרויקט 'סינמה-דרייב – אור ירוק'?
 

התוכנית מיועדת לשכבת כיתות י"א ובמסגרתה, התלמידים לא רק שיכולים לשמוע ולראות, אלא גם להשתתף באופן פעיל בחוויה לימודית בת שעתיים-שלוש, המורכבת ממספר פרקים, אשר כל אחד מהם עושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת אחרת.
 
בעזרת ניידת, וצוות תפעול, המבקרת בבתי הספר ברחבי הארץ, ומאפשרת לתלמידים לחוות את התוכניות באולם בית הספר או במתנ"ס סמוך. כל הטכנולוגיות הנדרשות (מערכת הקרנה תלת ממדית, מערכת שמע היקפית, אפקטים של תאורה ולייזר, מערכת אינטראקטיבית אלחוטית) מועמסות על רכב אשר בכל יום נוסע לבית ספר אחר ברחבי המדינה. 
 

תוכנית – 'סינמה דרייב'

 

מדובר בתוכנית ייחודית וחדשנית העוסקת בתחום הנהגים הצעירים בטכניקות המותאמות וה"מדברות" עם בני הנוער. התוכנית הינה תוכנית בלעדית אשר אינה קיימת בישראל ובעולם. לתוכנית נדרשת שיטת הפעלה וציוד ייחודי. כאמור, התוכנית מיועדת לתלמידי תיכון בשנה בה הם מקבלים את רישיון הנהיגה שלהם (כיתה י"א בישראל).

 

תוכנית זו מורכבת ממספר חוויות רב-חושיות:

·    חוויית התלת-מימד – סיפורם של שלושה צעירים נורמטיביים היוצאים למסיבה ולוגמים אלכוהול. הסרט עוסק בהשפעה ובתהליכים שהגוף והמערכת העצבית עוברים. הסרט עוסק בלחץ החברתי ומקנה המלצות לנהגים הצעירים איך לפעול בצורה אחראית במקרה ושתו. 

·    חוויית התנועה – נהג מקצועי לוקח את הצופים לסיור במצבי נהיגה מסוכנים ומנחה אותנו כיצד עלינו לנהוג במצבים אלו  ואיך ביכולתנו להימנע מהם. הפרק עוסק ברכיבה על אופנוע, שמירת מרחק ומהירות. 

·    חוויית החושך והדמיון – בחושך מוחלט ותוך כדי האזנה לפס קול היקפי הצופים יהיו עדים לתחרות נהיגה בין בני נוער. הפרק עוסק בנהיגה ללא רישיון, בלחץ חברתי, במהירות וביכולתן של הבנות להשפיע לחיוב על הנהגים הצעירים.  

·    חוויית ההשראה – שלושה חוקרים בפיענוח תאונה בה נהג צעיר פגע בהולכת רגל. הפרק עוסק בהסחת דעת ושימוש בטלפון נייד בעת נהיגה. 

·    החווייה האינטראקטיבית – בשלושה פרקי זמן יפעילו הצופים את השלט האישי וישתתפו בתהליך אינטראקטיבי. בפרק זה עוסקים בשאלות, בידע ובעמדות בני הנוער בתחום.

 

                                                                                                                    שרה דאר

                                                                                                                      רכזת ח"ח