הרשמה

...תלמידים כותבים

על הטיול למוסקבה...

במסגרת פרויקט חילופי המשלחות של תלמידי בית הספר 1726 במוסקבה ובית הספר יוענה ז'בוטינסקי, יצאה קבוצה בת 18 תלמידים משכבה ט' של בית הספר לטיול בן שבוע במוסקבה. ברצוני לספר לכם על האתרים והמקומות בהם ביקרנו ועל התרשמויותינו ממוסקבה:
ביום הראשון לאחר הנחיתה יצאנו למקום שנקרא מרכז התערוכה של כל רוסיה ברוסית(ВДНХ) שהוא בעצם מרכז תערוכות הנחשב לגדול בעולם שנבנה בתקופת סטלין על מנת לפאר את ברית המועצות ולהציג את הישגיה לעולם. למחרת נסענו למנזר נובודוויצ'י, שהוא מנזר נשים מפורסם השוכן בדרום מזרח מוסקבה ולידו בית קברות שבו נקברו אנשים מפורסמים בתקופה הצארית ולאחר מכן בתקופה הסובייטית לדוגמה(ניקיטה חרושצ'וב, אנדריי גרומיקו, אנטון צ'כוב ועוד רבים אחרים). מאוחר יותר שטנו באונייה בנהר מוסקבה והגענו לכיכר האדומה. הכיכר האדומה היא הכיכר המרכזית של מוסקבה ורוסיה כולה. המבנים שנבנו סביב לה נחשבים לאחדים מן המבנים המפורסמים בעולם ביניהם(מגדל ספאסקי, קתדרלת וסילי הקדוש, המוזיאון ההיסטורי הממשלתי וגום). למחרת ביקרנו בתוך חומות הקרמלין, ביקרנו בקתדרלות היפות שנשמרו מהמאה ה-14 והיינו גם בנשקיית הקרמלין שהיא בעצם מוזיאון שמכיל את כל אוספי הצאר הרוסי(כרכרות, מדים, נשק וכו'...).
למחרת ביקרנו באלכסנדרוב הקרמלין של אלכסנדרוב היה מקום המגורים העיקרי של הצאר איוון האיום צפינו במוצגים במוזיאון שכללו את פרטיו האישיים של הצאר שנשמרו מהמאה ה-16,בערב נסענו לפארק התרבות ע"ש מקסים גורקי הידוע בשמו המקוצר פארק גורקי. פארק זה נחשב אחד מן הפארקים המרכזיים של מוסקבה ואחד המקומות היפים בעיר. הפארק מכיל אגם מלאכותי ומספר מתקני שעשועים. ביום שלאחר מכן היינו בקולומינסקוייה, מבצר שנבנה בדרום מוסקבה במאה ה-14 בו נולד איוון האיום. בתוך השטח המבוצר יש כנסייה עתיקה ומספר מבנים אחרים. למחרת ביקרנו בבית הכנסת הגדול של מוסקבה שנחשב הגדול והמפואר ברוסיה. מאוחר יותר היינו במוזיאון בורודינו שנושאו העיקרי הוא מלחמת רוסיה-צרפת בשנת 1812 המוזיאון מכיל מספר רב של תמונות ויש בו גם תמונה פנורמית של קרב בורודינו שגורמת לך להרגיש כאילו אתה בקרב עצמו, לאחר מכן נסענו לארבאט שהוא מדרחוב שנחשב למקום היוקרתי ביותר במוסקבה. למחרת היינו בגלריית טרטיאקוב הגלרייה בעלת מספר התמונות הגדול ברוסיה 16,000 תמונות, הייחוד של המוזיאון הוא שכל היצירות בו הם רק של אמנים רוסים. לאחר מכן נסענו לבית הספר 1726 שם צפינו בסרט על בית ספרם ומנהלת בית הספר דיברה והסבירה לנו על בית הספר ואנחנו גם סיפרנו להם על בית ספרנו ועל המדינה שלנו. לאחר מכן נסענו לקניון אירופה הגדול במוסקבה. אני חושב שהנסיעה למוסקבה הייתה מהנה מאוד ויחד עם זאת גם מעניינת והעשירה אותי ואת שאר חברי המשלחת בידע וחוויות חדשות.