הרשמה

סנט פטרבורג - יומן מסע

ב-16.7, יום שני, יצאנו, 18 תלמידי שכבת י"א יחד עם ארבעה מורים – מילה, ורוניקה, פלורה ואלכס – לשבעה ימים בסנט פטרסבורג במסגרת של חילופי משלחות. את רוב הטיול, גם בבית הספר וגם בסיורים ברחבי העיר, העברנו יחד עם מורים ונערים מבית הספר שבו התארחנו. בנובמבר הם יגיעו לארץ, ויתארחו לילה אחד כל אחד בביתו של אחד מתלמידי המשלחת. בית הספר נמצא בפבלובסק. זו פנימייה שבה נמצא מספר מצומצם של תלמידים, בנים בלבד, שמחולקים לשתי שכבות גילאים. התארחנו באחד המבנים שמשמים כמקום מגורים לתלמידים. שם גם אכלנו את ארוחות הבוקר והערב שלנו, וגם חלק מארוחות הצהריים. נחתנו בשדה התעופה של סנט פטרסבורג בלילה, שם חיכו לנו מורים ואחד מהתלמידים. הגענו לביה"ס והלכנו לישון, מצפים להתחיל את היום הראשון שלנו בעיר. את כל היום הראשון בילינו בפבלובסק. אחרי ארוחת הבוקר עלינו לאוטובוס לנסיעה קצרה לגן פבלובסק. התחלקנו לשתי קבוצות, אחת נכנסה לסיור במוזיאון, והשנייה יצאה לטיול אופניים ברחבי הגן, שמורכב בעיקר מיערות מלאכותיים מרהיבים ביופיים. בסיום הסיורים הקבוצות התחלפו, ולקראת הצהריים חזרנו לביה"ס, שם חיכתה לנו ארוחת צהריים. אחרי הצהריים התקיים מפגש בין תלמידי ומורי המשלחת שלנו לבין התלמידים והמורים המקומיים. כל בי"ס סיפר על עצמו, ולאחר מכן התחלקנו לקבוצות מעורבות ושיחקנו טריוויה בנושא ארץ ישראל. לסיום היום התאספנו בחצר ביה"ס ועשינו על האש. היום השני החל ביציאה מפבלובסק ונסיעה לעיר עצמה, שם נערך סיור ברחבי העיר בתוך האוטובוס. את הסיור סיימנו בארוחת צהריים במסעדה במרכז העיר, שם גם קיבלנו זמן חופשי להסתובבות, שאחריו נסענו חזרה לביה"ס. את כל היום השלישי בילינו בפטרגוף. זהו פארק ענק עם מעל מאה מזרקות, כל אחת בעיצוב שונה ומיוחד. אחרי סיור בארמון בפארק יצאנו לסיור ברחבי הפארק עצמו. לקראת הערב חזרנו לביה"ס, שם ראינו סרט וערכנו דיון עליו. היום הרביעי היה יום עמוס יחסית לשאר הימים – ביקרנו במוזיאונים המרכזיים בעיר – טירת מנשיקוב, שהייתה אחד מהמבנים הראשונים בעיר, מוזיאון בשם "קונסטקמרה" – שמתחלק לחלק של מיצגים רבים של התרבות האינדיאנית ולחלק שבו מוצגים עוברים וחיות בעלי מוטציות, חלקי גוף מעוותים וכדומה. ואי אפשר כמובן בלי ביקור בהרמיטאז', המוזיאון הגדול ביותר ברוסיה, עם תמונות ופסלים מתרבויות וארצות רבות ברחבי העולם.בנוסף למוזיאון היה לנו גם סיור באי במרכז העיר. כשחזרנו לביה"ס הייתה לנו הרצאה בנושא אסטרונומיה ומוזיקה. ביום החמישי, יום שבת, נחנו מעט מכל הסיורים ונסענו לקניון במרכז העיר, שם העברנו את רוב היום. בערב חזרנו לביה"ס לארוחת ערב והרצאה בנושא בלט. אחריהם יצאנו חזרה לעיר לסיור לילי – שיט בנהר וצפייה בגשרים הנפתחים מדי לילה. לפנות בוקר חזרנו לביה"ס והלכנו לישון עייפים אך מרוצים. את היום השישי פתחנו בארוחת בוקר מאוחרת, אחריה הייתה לנו הרצאה בנושא "אגם הברבורים". לאחר מכן נסענו לארוחת צהריים חגיגית במסעדה בפבלובסק, ואחריה נסענו לסיור בטירת פושקין. לאחר הסיור חזרנו לביה"ס להתארגנות מהירה ונסענו לתיאטרון ההאמיטאז' כדי לראות את הבלט "אגם הברבורים". ביום השביעי והאחרון נסענו לשליסלבורג, שם לאחר שיט קצר לאי נערך לנו סיור במבצר המצוי על האי. חזרנו לביה"ס לארוחת צהריים ומשחק טריוויה בנושא רוסיה. לאחר מכן הלכנו לארוחת הערב האחרונה שלנו בביה"ס. חוץ מהארוחה הרגילה, הביאו לנו כקינוח מבחר גדול של פירות יער שנאספו לבד ע"י אנשים מבית הספר. בנוסף לכך כל אחד גם קיבל צנצנת של ריבה תוצרת בית הספר. החלפנו מיילים ופייסבוק, וכל מי שרצה סיכם את הטיול וסיפר ממה הוא הכי נהנה במהלכו. נסענו לשדה התעופה, נפרדנו מהתלמידים, ועלינו על המטוס חזרה לארץ. לסיכום, כולנו מאוד נהנינו מהטיול, ראינו נופים עוצרי נשימה, אכלנו אוכל טעים, נהנינו מהקור שהיה שינוי מרענן לחום של הקיץ הישראלי, פגשנו אנשים מדהימים ובקיצור – זו הייתה חוויה בלתי נשכחת שחבל שהיא נגמרה כ"כ מהר!

לתמונות מהמשלחת

תלמידי בית הספר בסנקט פטרבורג כותבים על טיול לימודים בישראל.